KLAUZULA INFORMACYJNA - RODO
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej RODO), obowiązującego od 25 maja 2018 r., informuję, iż:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Raciborzu, ul. Jana 14, 47-400 Racibórz
2) W podmiocie jest wyznaczona osoba nadzorująca przestrzeganie zasad ochrony danych – kontakt z Inspektorem Ochrony Danych – e-mail: aleksandra@eduodo.pl lub abi@eduodo.pl
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a, b, c, e oraz art. 9 ust. 2 lit. b, h ogólnego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r., w celu:
a) pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom, młodzieży, rodzicom i nauczycielom,
b) prawidłowego wykonania obowiązków Poradni w związku z realizowaniem przez nią celów ustawowych i statutowych w przedmiocie działalności na rzecz dzieci,
c) wypełniania obowiązków prawnych ciążących na Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Raciborzu na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
4) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą:
a) organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działających na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa,
b) podmioty zewnętrzne, którym administrator danych osobowych przekazuje dane w związku z organizacją pracy Poradni,
c) podmioty współpracujące z Poradnią w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
5) Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji celu/celów określonych w pkt 3, lecz nie krócej niż przez okres wskazany w przepisach o archiwizacji lub innych przepisach prawa.
6) Ma Pani/Pan prawo do żądania od Administratora:
- dostępu do swoich danych,
- do sprostowania (poprawiania) swoich danych,
- do usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych w przypadkach, gdy:
- dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane
- dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem
- dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa
- osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych
- do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu Administratora – przestaniemy przetwarzać Pani/Pana dane w tym zakresie, chyba że będziemy w stanie wykazać, że są one nam niezbędne do realizacji zadania narzuconego przez powszechnie obowiązujące prawo,
- do przenoszenia danych,
- prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego,
w celu skorzystania z praw określonych powyżej (lit. a-f) należy skontaktować się z Administratorem lub z Inspektorem Danych Osobowych.
7) Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisu ustawy o ochronie danych osobowych, a od 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
8) Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wymaganym przepisami, którymi kieruje się Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Raciborzu jest obligatoryjne a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwość rozpoczęcia wypełniania obowiązku prawnego leżącego na Administratorze Danych Osobowych
9) Państwa dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Raciborzu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://ppp-raciborz.pl/
Data publikacji strony internetowej: 2013 r.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Niektóre dokumenty nietekstowe mogą nie posiadać tekstu alternatywnego.
– Zamieszczone na stronie publikacje w formacie pdf, doc, docx, są częściowo dostępne cyfrowo z powodu struktury strony internetowej oraz ze względu na ich ilość, jak również logiczną strukturę lub są skanami dokumentów. Nie wszystkie pliki do pobrania są opatrzone informacją o formacie i rozmiarze.
– Zdjęcia nie posiadają opisów alternatywnych.
Przygotowanie oświadczenia w sprawie dostępności.
Oświadczenie sporządzono dnia 05.03.2021 r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Łukasz Kandziora. Adres poczty elektronicznej sekretariat@ppp-raciborz.pl. Kontaktować się można także telefonicznie pod numerem 32 4153547. Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Można zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich www.rpo.gov.pl
Skróty klawiaturowe.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Wygląd.
Serwis jest nie jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby z niepełnosprawnościami np. wysoki kontrast oraz kontrast negatywowy, możliwość powiększenia i pomniejszenia wielkości liter na stronie, możliwość wyświetlenia strony w odcieniach szarości, podświetlenie tła, podkreślenie linków- hiperłącz, możliwość zmiany czcionki na jednolitą, bardziej wyraźną.
Dostępność architektoniczna.
Zarządcą budynku, w którym znajduje się siedziba Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej jest Starostwo Powiatowe w Raciborzu. Przy wejściu wewnątrz budynku znajduje się pochylnia na wózek (rozkładana i składana w razie potrzeby).
Wejścia są ogólnodostępne w godzinach pracy poradni. Sekretariat poradni znajduje się na parterze. Na parterze budynku znajduje się toaleta dla osób niepełnosprawnych. W poradni nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. W budynku nie ma zamontowanej windy. Nie ma również windy zewnętrznej. W budynku brak jest innych dostosowań dla osób niepełnosprawnych.
POLITYKA
PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTANIA PLIKÓW COOKIES
Ochrona prywatności osób
odwiedzających naszą stronę internetową jest dla nas sprawą najwyższej wagi. Dlatego
dokładamy wszelkich starań, aby zabezpieczyć dane osobowe naszych interesantów,
kontrahentów oraz innych osób odwiedzających naszą stronę internetową. Niniejsza
polityka prywatności w przejrzysty sposób przedstawia oraz wyjaśnia zasady i
zakres przetwarzania wszystkich danych osobowych. Zawiera także procedurę
wykorzystywania ciasteczek cookies. Stosowane są najnowocześniejsze środki
techniczne oraz organizacyjne, zapewniające wysoki poziom ochrony przetwarzania
danych osobowych.
Polityka prywatności
skierowana jest do wszystkich osób korzystających ze strony internetowej naszej
jednostki. Obowiązuje ona od 26 kwietnia roku.
DEFINICJE:
1.
Administrator
– podmiot, który samodzielnie ustala cele i sposoby przetwarzania danych
osobowych. Administratorem danych osobowych osób jest Poradnia
Psychologiczno-Pedagogiczna w Raciborzu, ul. Jana 14, 47-400 Racibórz.
2.
Dane osobowe –
informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie
fizycznej,
3.
Strona internetowa: http://www.ppp-raciborz.pl/
4.
Podmiot przetwarzający – podmiot przetwarzający dane w imieniu administratora.
Podmiotem przetwarzającym jest firma: SOFT-IB Ireneusz Burek, ul. Klasztorna
12, 47-400 Racibórz.
5.
RODO – Rozporządzenie
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w
sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE,
6.
Odbiorca/Użytkownik – osoby odwiedzające stronę internetową naszej jednostki.
7.
Polityka – niniejsza
polityka prywatności, obowiązująca od 26 kwietnia 2021 roku.
8.
Pliki Cookies – dane informatyczne, pliki tekstowe przechowywane na urządzeniach
użytkowników (np. na laptopie, komputerze, tablecie lub telefonie) przesyłane
przez strony internetowe.
KTO
JEST ADMINISTRATOREM DANYCH OSOBOWYCH I JAK MOŻNA SIĘ Z NIM SKONTAKTOWAĆ?
Administratorem Danych Osobowych wszystkich użytkowników strony
internetowej, w rozumieniu rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) jest Poradnia
Psychologiczno-Pedagogiczna w Raciborzu, ul. Jana 14, 47-400 Racibórz.
W sprawach dotyczących
przetwarzania danych osobowych można skontaktować się z administratorem danych
osobowych za pomocą adresu mailowego znajdującego się na stronie internetowej
oraz telefonicznie pod numerem: (32) 415 35 47
KTO JEST
INSPEKTOREM OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH I JAK MOŻNA SIĘ Z NIM SKONTAKTOWAĆ?
Inspektorem Ochrony Danych
Osobowych jest Aleksandra Cnota-Mikołajec. W sprawach dotyczących przetwarzania
danych osobowych można skontaktować się z inspektorem danych osobowych za
pomocą poczty elektronicznej pod adresami: aleksandra@eduodo.pl lub iod@eduodo.pl.
JAK POZYSKUJEMY TWOJE DANE OSOBOWE
ORAZ JAKI RODZAJ TWOICH DANYCH PRZETWARZAMY?
Twoje dane osobowe
otrzymaliśmy od Ciebie w trakcie Twojego kontaktu z nami z wykorzystaniem
adresu mailowego lub numeru telefonu dostępnego na stronie internetowej. Administrator
przetwarza Twoje następujące dane osobowe:
a) imię
i nazwisko, adres e-mail oraz informacje zawarte w treści wiadomości za pośrednictwem
adresu e-mail,
b) w związku
z wykorzystywaniem plików Cookies będą to: informacje o komputerze (adres IP,
lokalizacja geograficzna, typ i wersja przeglądarki, rodzaj systemu operacyjnego),
informacje o wizytach oraz korzystaniu z naszej witryny (źródło odesłań,
długość wizyty, wyświetlania stron i ścieżki nawigacji w witrynie), a także
informacje, które generowane są podczas korzystania z naszej strony
internetowej (kiedy, jak często i w jakich okolicznościach korzystasz z naszej
witryny internetowej,
W JAKIM CELU PRZETWARZAMY TWOJE DANE
OSOBOWE?
Dane osobowe przesłane do nas za pośrednictwem e-mail lub
telefonu będą wykorzystywane do celów określonych w niniejszej polityce lub na
odpowiednich stronach witryny. Twoje dane osobowe mogą być wykorzystywane do
celów:
·
Komunikowania
się z Tobą. Używamy Twoich danych osobowych do komunikowania się z tobą za pośrednictwem
Twojego adresu e-mail lub numeru telefonu,
·
Wysyłania
powiadomień e-mail. Używamy Twoich danych osobowych do wysyłania powiadomień, o
które prosiłeś,
·
Zapewnienia
bezpieczeństwa. Używamy Twoich danych osobowych do zapewnienia bezpieczeństwa
strony internetowej, w tym weryfikacji zgodności z warunkami korzystania z naszej
strony; w tym monitorowanie prywatnych wiadomości wysyłanych za pośrednictwem
naszej prywatnej usługi przesyłania wiadomości,
·
Zapobiegania
oszustwom. Używamy Twoich danych osobowych w celu zapobiegania oszustwom i
nadużyciom oraz ich wykrywania w celu ochrony bezpieczeństwa użytkowników,
·
Personalizacji.
Używamy danych osobowych w celu personalizacji naszej strony dla Ciebie,
·
Rozpatrzenia
skarg i zapytań. Używamy Twoich danych osobowych w celu rozpatrywania składanych
przez Ciebie lub w związku z naszą witryną skarg, a także w celu odpowiedzi na
kierowane przez ciebie pytania,
·
Umożliwienia
korzystania ze strony internetowej. Używamy Twoich danych osobowych w celu
umożliwienia korzystania z usług dostępnych na naszej stronie internetowej,
NA JAKIEJ
PODSTAWIE PRZETWARZAMY TWOJE DANE?
Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób
fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE przetwarzamy Twoje
dane:
a)
Gdy przetwarzanie jest niezbędne do
wypełnienia obowiązku prawnego (art. 6 ust 1 lit. c RODO). Administrator
przetwarza Twoje dane osobowe m.in na podstawie przepisów świadczenia usług
drogą elektroniczną,
b)
Gdy przetwarzanie jest niezbędne do celów
wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez
administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
CZY UDOSTĘPNIAMY TWOJE DANE OSOBOWE?
Twoje dane osobowe udostępniane są podmiotom
zależnym od administratora. Przestrzegają oni równie wysokiego standardu
dbałości o bezpieczeństwo Twoich danych osobowych. Udostępnianie odbywa się w
ściśle określonych celach i w sposób opisany poniżej:
·
Udostępniamy Twoje dane osobowe organom władzy publicznej
oraz podmiotom realizującym zadania publiczne lub działających na zlecenie
organów władzy publicznej, wyłącznie w zakresie i w celach, które wynikają z
przepisów powszechnie obowiązującego prawa,
·
Udostępniamy Twoje dane osobowe podmiotom współpracującym z
administratorem, którzy na podstawie stosownych umów przetwarzają dane osobowe
m.in. firma prowadzącą i obsługująca naszą stronę internetową: SOFT-IB Ireneusz Burek, ul.
Klasztorna 12, 47-400 Racibórz.
·
Udostępniamy Twoje dane osobowe podmiotom realizującym zadania
administratora m. in. dostawca oprogramowania, operator pocztowy,
·
Udostępniamy stronom trzecim informacje statystyczne o
naszych użytkownikach; osoby trzecie nie mają możliwości identyfikacji żadnego
konkretnego użytkownika na podstawie tych informacji.
CZY PRZEKAZUJEMY TWOJE DANE DO PAŃSTW
SPOZA EOG?
W głównej mierze podmioty
przetwarzające i gromadzące dane osobowe na naszej stronie internetowej
pochodzą z Polski i krajów Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG). Poza EOG
swoją siedzibę posiada jedynie podmiot współpracujący w zakresie dostarczania
usług statystycznych naszej strony internetowej, który korzysta z narzędzia
Google Analytics – Firma Google Inc. posiada swoją siedzibę w USA. Podmiot ten
zobowiązany jest do przestrzegania zasad ujętych w programie Tarczy Prywatności
UE – USA, które dotyczą gromadzenia, wykorzystywania oraz przechowywania danych
osobowych obywateli Unii Europejskiej -w związku z decyzją wykonawczą Komisji
(UE) 2016/1250 z dnia 12 lipca 2016 r. w sprawie adekwatności ochrony
zapewnianej przez Tarczę Prywatności UE-USA, a także klauzul przyjętych przez
Komisję UE.
JAK DŁUGO PRZETWARZAMY TWOJE DANE
OSOBOWE?
Dane będziemy przechowywać
przez okres niezbędny do realizacji powyższych celów; nie krócej niż przez
okres wskazany w przepisach o archiwizacji lub innych przepisach prawa.
Dokumenty elektroniczne zawierające dane osobowe zachowamy także, jeżeli:
a) uznamy,
że dane mogą mieć znaczenie dla wszelkich toczących się lub przyszłych
postępowań sądowych,
b) będą
wymagać tego przepisy prawa,
c) uznamy,
że dane mogą mieć znaczenie w trakcie ustanowienia, wyegzekwowania lub obrony
naszych praw.
JAKIE MASZ PRAWA WOBEC PRZETWARZANIA DANYCH
OSOBOWYCH?
Przetwarzanie Twoich danych
osobowych wiąże się z koniecznością respektowania przysługujących Ci praw. Celem
zapewnienia ich realizacji wyznaczyliśmy Inspektora Ochrony Danych Osobowych, z
którym możesz się kontaktować wysyłając maila na adresy: aleksandra@eduodo.pl lub iod@eduodo.pl. Przysługuje ci:
·
Prawo dostępu do
Twoich danych osobowych. Skorzystanie z tego prawa umożliwia przekazanie Tobie
informacji, czy przetwarzamy dane osobowe z Tobą związane, a jeżeli tak,
przysługuje Ci wtedy prawo do otrzymania kopii danych osobowych. Dodatkowo
pozwoli Ci również na zweryfikowanie tego, czy przetwarzamy Twoje dane zgodnie
z prawem.
·
Prawo do sprostowania Twoich danych osobowych. Jeżeli
zauważysz, że Twoje dane są niekompletne, nieprawdziwe lub nieaktualne masz
możliwość żądania poprawienia wskazanych informacji. Pamiętaj, że realizując
Twoje żądanie jesteśmy zobowiązany zweryfikować poprawność przekazanych nam nowych
danych osobowych z Tobą związanych.
·
Prawo do ograniczenia przetwarzania Twoich danych
osobowych. Pamiętaj, że gdy wniesiesz sprzeciw wobec dalszego przetwarzania,
musimy zweryfikować czy w dalszym ciągu mamy nadrzędne i prawnie uzasadnione
podstawy do kontynuowania przetwarzania Twoich danych osobowych. Skorzystanie z
tego prawa pozwala Ci zażądać ograniczenia dalszego przetwarzania Twoich danych
osobowych w następujących przypadkach:
ü Gdy
kwestionujesz prawidłowość swoich danych osobowych,
ü Gdy
okaże się, że nasze przetwarzanie nie jest zgodne z obowiązującymi przepisami
prawa,
ü Gdy
Twoje dane są Ci potrzebne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
·
Prawo do usunięcia Twoich danych osobowych. Mamy obowiązek niezwłocznie usunąć Twoje dane
osobowe:
ü Gdy Twoje dane nie są już niezbędne
do realizacji celów, dla których zostały zebrane lub w inny sposób
przetwarzane,
ü Gdy zrealizowałeś przysługujące Ci
prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
ü Gdy cofnąłeś zgodę, na podstawie
której przetwarzaliśmy Twoje dane osobowe,
ü Gdy przetwarzaliśmy Twoje dane
niezgodnie z prawem lub jesteśmy zobowiązani do usunięcia Twoich danych
osobowych w celu wywiązania się z obowiązku narzuconego przez obowiązujące
przepisy prawa.
Pamiętaj, że nie zawsze jesteśmy zobowiązani
usunąć Twoje dane, w szczególności, gdy przetwarzanie ich jest konieczne, aby
wypełnić obowiązek prawny.
·
Prawo do sprzeciwu wobec
przetwarzania Twoich danych osobowych jest odpowiednie wtedy, kiedy uznasz, że
przetwarzanie wpływa na Twoje prawa lub wolność. Prawo do sprzeciwu możesz
uzasadnić związaną z Twoją osobą szczególną sytuacją, z której wynika, że
przetwarzanie Twoich danych osobowych łamie Twoje prawa lub wolność. W
niektórych szczególnych sytuacjach możemy wykazać, że posiadamy prawnie uzasadnione
podstawy do przetwarzania danych osobowych, które są nadrzędne wobec Twoich
praw i wolności. Głównie w przypadku zapewnienia bezpieczeństwa strony
internetowej oraz przeciwdziałanie oszustwom. W wskazanych przypadkach prawo to
nie łączy się z prawem do usunięcia danych.
·
Prawo do przenoszenia
Twoich danych osobowych. Jeżeli chcesz otrzymać osobiście lub dostarczyć
wskazanej przez Ciebie osobie trzeciej Twoje dane osobowe w powszechnym
formacie nadających się do odczytu maszynowego możesz skorzystać z prawa do
przeniesienia Twoich danych.
·
Prawo do wniesienia skargi. Pamiętaj
także, że masz prawo wnieść skargę w związku z przetwarzaniem przez nas Twoich
danych osobowych do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony
Danych Osobowych (adres: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2,
00-193 Warszawa). Pomimo tego, że masz prawo do skargi będziemy bardzo
wdzięczni, jeżeli przed wniesieniem skargi, dasz nam szansę zająć się Twoją
sprawą i wątpliwościami związanymi z przetwarzaniem przez nas Twoich danych
osobowych. Z tego powodu bardzo prosimy o kontakt z Inspektorem Ochrony Danych
Osobowych.
JAK BEZPIECZNE SĄ INFORMACJE O MNIE?
ü Staramy
się o jak najwyższy poziom bezpieczeństwa użytkowników strony internetowej,
dlatego nieustannie pracujemy nad zabezpieczeniem oraz ochroną Twoich danych
osobowych podczas transmisji za pomocą specjalistycznych protokołów szyfrowania
oraz dedykowanego oprogramowania.
ü Na
bieżąco organizujemy, utrzymujemy i aktualizujemy fizyczne, elektroniczne oaz
proceduralne zabezpieczenia danych osobowych związane z pozyskiwaniem,
przechowywaniem oraz ujawnieniem danych osobowych naszych użytkowników.
Wdrożone zabezpieczenia dają Tobie najwyższy poziom poczucia bezpieczeństwa
Twoich danych osobowych,
ü Wszystkie
informacje o Tobie, które przetwarzamy, przechowujemy na odpowiednio
zaszyfrowanych i zabezpieczonych serwerach. Administrator regularnie ocenia
stopień bezpieczeństwa w ramach swojej sieci oraz dba o monitorowanie
wewnętrznych regulacji i procedur zastosowanych po to, aby chronić dane przed
wszystkimi możliwymi negatywnymi następstwami.
ü Pamiętaj,
że nawet wdrożone najwyższe standardy bezpieczeństwa w oparciu o zastosowane
najnowocześniejsze technologie nie dają całkowitego bezpieczeństwa Twoich danych
osobowych w momencie udostępnienia informacji za pośrednictwem Internetu lub
publicznie dostępnych sieci. Istnieje więc ryzyko, że dostęp do Twoich danych
osobowych mogą uzyskać nieuprawnione do tego osoby trzecie.
WYKORZYSTYWANIE PLIKÓW COOKIES
Co to są pliki Cookies? To
nic innego jak wszelkie dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe,
które użytkownicy przechowują na swoich urządzeniach końcowych przesyłane przez
różne strony internetowe. Cookies pozwalają rozpoznać Twoje urządzenie i odpowiednio
wyświetlić stronę internetową dostosowaną do Twoich indywidualnych preferencji.
Cookies przeważnie zawierają: nazwę strony internetowej z której pochodzą,
W jakim celu używamy plików
Cookies? Używamy plików Cookies i innych technologii
(zwanych łącznie „plikami Cookies”), aby dokonać rozpoznania Twojej
przeglądarki lub urządzenia i dowiedzieć się więcej o Twoich zainteresowaniach
oraz zapewnić niezbędne funkcje. W szczególności używamy Cookies w celach m.in:
·
Zapobiegania nieuczciwej działalności,
·
Poprawy bezpieczeństwa,
·
Raportowania (pozwoli nam to mierzyć i
analizować wydajność naszych usług),
Jakich plików Cookies
używamy? W ramach strony internetowej stosujemy dwa zasadnicze
rodzaje plików Cookies: „sesyjne” tzw. session cookies oraz „stałe” tzw.
persisent cookies. Sesyjne Cookies są plikami tymczasowymi, które przechowywane
są na Twoim urządzeniu do czasu wyłączenia przeglądarki internetowej. Stałe
Cookies są przechowywane na Twoim urządzeniu przez określony czas w parametrach
plików Cookies lub do czasu ich usunięcia przez Ciebie. W ramach strony
internetowej stosowane są następujące rodzaje plików Cookies:
·
Niezbędne –
umożliwiają korzystanie z usług dostępnych w ramach strony internetowej np.
pliki cookies uwierzytelniające – wykorzystywane do usług wymagających
uwierzytelnienia w ramach strony internetowej,
·
Wydajnościowe –
umożliwiają zbieranie wszelkich informacji o metodzie korzystania ze strony
internetowej,
·
Funkcjonalne –
umożliwiają zapamiętanie wybranych przez Ciebie konfiguracji oraz
personalizację Twojego interfejsu, np. w zakresie wybranego języka lub regionu,
rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej, itp.,
·
Służące do zapewnienia bezpieczeństwa –
wykorzystywane są do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelnienia w ramach strony
internetowej,
Jakie zasady bezpieczeństwa powinien zastosować? Twoje urządzenie powinno być
wyposażone w program antywirusowy z aktualną bazą definicji wirusów, aktualną i
bezpieczną wersją przeglądarki internetowej i włączoną zaporą sieciową
„firewall”. Zalecane jest również włączenie w przeglądarce internetowej filtrów
antyphishingowych, które sprawdzają, czy strona internetowa jest autentyczna i
nie służy wyłudzaniu informacji. Należy również uważać jakie załączniki
otwieramy i w jakie odnośniki klikamy. Użytkownik powinien korzystać tylko z
zaufanych sieci bezprzewodowych.
Czy pliki Cookies zawierają dane osobowe? Wprawdzie pliki Cookies nie
zawierają oraz nie stanowią danych osobowych, jednakże niektóre informacje
przechowywane w plikach Cookies np. preferencje, mogą być traktowane jako dane
osobowe. Dane osobowe pozyskiwane przy użyciu plików Cookies mogą być
przetwarzane, jedynie w celu wykonywania określonych funkcji na rzecz użytkownika
w sposób przedstawiony powyżej. Dane takie są szyfrowane w sposób
uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieuprawnionym.
Jak
zapewniamy bezpieczeństwo? Dla zachowania bezpieczeństwa przetwarzania Twoich danych osobowych
używamy mechanizmów składowania i odczytu Cookies, które nie pozwalają na
pobieranie żadnych poufnych informacji z Twojego Urządzenia. Przeniesienie z
naszych serwerów jakichkolwiek wirusów, koni trojańskich i innych robaków na Twoje
Urządzenie jest niemożliwe.
Usuwanie plików Cookies i zmiana preferencji. Uprawnienia strony internetowej do
przechowywania i uzyskiwania plików Cookies wynika z wyrażonej przez Ciebie
zgody. Zgoda ta wyrażona jest podczas dokonywania konfiguracji przeglądarki
internetowej lub podczas wejścia na stronę internetową. Masz możliwość konfigurowania
w każdej chwili i w dowolny sposób swoich ustawień oraz określenia warunków
przechowywania plików Cookies. Standardowe oprogramowanie służące do
przeglądania stron internetowych domyślnie dopuszcza umieszczenie plików
Cookies na urządzeniu końcowym. Możesz w każdej chwili samodzielnie zablokować
automatyczną obsługę plików Cookies w ustawieniach przeglądarki. Poniżej
dostępne są odnośniki do stron internetowych różnych przeglądarek z dokładnymi
instrukcjami dotyczącymi Cookies, w tym sposoby ich usuwania:
·
Google
Chrome – https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=en
·
Mozilla
Firefox – https://support.mozilla.org/pl/kb/usuwanie-ciasteczek
·
Opera
– https://help.opera.com/pl/latest/web-preferences/#cookies
·
Edge –
https://support.microsoft.com/pl-pl/help/10607/microsoft-edge-view-delete-browser-history
·
Safari –
https://support.apple.com/pl-pl/guide/safari/sfri11471/mac
·
Internet Explorer –
http://windows.microsoft.com/en-us/internet-explorer/delete-manage-cookies#ie=ie-11
Jeżeli wyłączysz wszystkie pliki Cookies w przeglądarce ani
my, ani osoby trzecie, nie przekażemy plików Cookies do przeglądarki. Jeżeli to
zrobisz, konieczne może być ręczne dostosowanie niektórych preferencji
każdorazowo odwiedzając stronę internetową, a niektóre funkcje i usługi mogą
nie działać.
Aby skorzystać do przysługującego Ci prawa do sprzeciwu,
które przyznaje RODO konieczne jest wylogowanie się ze wszystkich urządzeń i
usunięcie z nich plików Cookies. Proces aktualizacji może potrwać nawet do 48
godzin.
ZMIANA
POLITYKI PRYWATNOŚCI
Polityka Prywatności może
być przez nas zmieniana lub aktualizowana w szczególności w przypadku, gdy
potrzeba lub obowiązek wprowadzenia zmian wynika ze zmiany przepisów prawa.
Wszelkie istotne zmiany zostaną zamieszczone na tej stronie, a dodatkowo
poinformujemy Cię o nich za pośrednictwem naszej strony internetowej.
POSTANOWIENIA
KOŃCOWE
Dodatkowe informacje na
temat przetwarzania Twoich danych osobowych, w tym odpowiedzi na pytania
dotyczące całego zakresu Polityki Prywatności, otrzymasz kontaktując się z
administratorem oraz inspektorem ochrony danych osobowych.